Wednesday 29 August 2012

Learning to See

Learning to See as Inge Druckrey teaches us in this 38-minute video is one of the most extraordinary gifts a Designer (specially Graphic Designer) can have, with the contrast Black and White, the evolution of a typography or the simplicity of an image. Inge Druckrey: Teaching to See remarks on the benefits of an education in art and design. 

This video applies to Graphic Designers however, in my experience as a Graphic Print Designer and Photographer, "Learning to See" is a great lesson that can be applied for an observant mind without closing boundaries of any type.

Enjoy the lesson as I did! Thanks to me cousin Yolanda who put me on the right track :-)



Aprendiendo a Ver como Inge Druckrey nos enseña en este video de 38 minutos (en inglés) es uno de los regalos más extraordinarios que un Diseñador (especialmente Diseñador Gráfico) puede tener, con la diferencia del Blanco y Negro, la evolución de la tipografía o la simplicidad de una imagen. Inge Druckrey: Enseñar a Ver, remarca las observaciones sobre los beneficios de una educación en arte y diseño.  

Este video se aplica a los Diseñadores Gráficos sin embargo, en mi experiencia como Diseñadora Gráfico-Textil y Fotógrafa, "Aprender a ver" es una gran lección que se puede aplicar para una mente perspicaz, sin cerrar las fronteras de ningún tipo.
 
Espero que puedas disfrutar de la lección tanto como yo! Gracias a mi prima Yolanda que me puso en el camino correcto :-)

No comments:

Post a Comment